עלות הוספת ממ"ד לבית

קישורים ממומנים

רוצים להרחיב את הבית ולהוסיף עוד חדר? הוספת ממ"ד יכולה להיות אופציה טובה עבורכם. מי יכול להוסיף ממ"ד וכמה עולה לבנות ממ"ד? בכתבה שלפניכם.

החל משנת 1990 כל בנייה חדשה חויבה בבניית חדר ממ"ד (מרחב מוגן דירתי) שגודלו הוא לפחות 9 מ"ר. דירות ובתים שנבנו בשנים מוקדמות יותר, לא חוייבו בהוספה זו ולכן קיימים בישראל בתים ודירות רבים שבהם אין ממ"ד בבית.

למי כדאי להוסיף ממ"ד?

מכיוון שמדינת ישראל רוצה מצד אחד לעודד בנייה והוספת ממ"דים בבתים ישנים אך מצד שני אינה יכולה לחייב בעלי בתים ישנים לעשות זאת. ישנם תמריצים מסויימים שיכולים להוות שיקול מכריע בהוספת ממ"ד לדירה.

למשל, בין התמריצים שאפשר למנות הוא פטור מהיטל השבחה שיצמח מהוספת הממ"ד, הקטנת הסכמת רוב השכנים להוספת ממ"ד ל-60 אחוז בלבד במקום 75 אחוזים והקטנת זמן ההמתנה לאישור מהועדה המקומית ל-30 יום בלבד במקום 60-90 יום.

מהו משך הזמן להוספת ממ"ד?

תהליך הוספת ממ"ד לדירה מורכב משני תהליכים - אישורים ובנייה. הזמן להשגת האישורים לאחר כל ההיטלים, אגרות, ועדות ורישיונות עשוי לקחת חודשים רבים. זמן הבנייה משתנה מאוד בין הוספת ממ"ד לבית פרטי להוספת ממ"ד לדירה בניין. כעיקרון, זמן הבנייה הממוצע להוספת ממ"ד בבית פרטי הוא כחודשיים. הוספת ממ"ד בבניין עשוי לקחת קרוב לשנה.

כמה עולה הוספת ממ"ד?

עלות הוספת הממ"ד משתנה כמובן גם היא בין הוספה לבית פרטי או לבניין דירות גדול. היות וישנם סוגים רבים של בנייה (חוקית) של ממ"ד, ניתן למצוא הבדלים גדולים יחסית בין חברה לחברה (יש חברות שיכולות להוזיל את הבנייה בעזרת פטנטים מיוחדים).

מחיר הוספת ממ"ד לבית פרטי - ניתן להעריך כי מחיר הוספת ממ"ד לבית עומד בממוצע על כ-150,000 ש"ח.

מחיר הוספת ממ"ד לדירה בניין - המחיר הממוצע של הוספת ממ"ד לדירה בתוך בניין הוא בין 80,000 ל-120,000 ש"ח.

המלצה: בעמוד הבא של קוטאי יזמות ובנייה, מצאנו מחשבון אוטומטי לחישוב עלות הוספת ממ"ד לפי מספר הדירות המבקשות את ההוספה. כך תוכלו לבדוק מחיר פרטני יותר של הוספת ממ"ד לפי המצב האישי שלכם בבניין.

0 תגובות: