קמין - איזה כדאי לקנות?

קישורים ממומנים

רוצים לדעת איזה קמין כדאי לקנות? בכתבה הבאה נציג לכם את כל מה שצריך לדעת על קניית קמין לבית. כל הפרטים במדריך שלפניכם.

(עודכן: 23/3/12) בשנים האחרונות, הרבה מאוד בתים בישראל מוסיפים קמין לבית, לפעמים כתחליף לחימום הקודם שהיה להם ולפעמים במקביל. ישנם הרבה מאוד סוגי קמינים עם יתרונות וחסרונות לכל סוג. במדריך הבא נציג לכם את כל הטיפים וההמלצות שתצטרכו כדי לקנות את הקמין הכי מתאים בשבילכם. כמו כן, נציג לכם מחירים ממוצעים של קמינים וגם רשימת חנויות וחברות אשר מוכרות את כל סוגי הקמינים לבית.

סוגים של קמינים

ישנם שלושה סוגים עיקריים של קמינים הנמכרים בשוק: קמין עץ, קמין גז וקמין סולר או נפט.

קמין עץ

קמין זה הוא הקמין הקלאסי והמוכר כבר שנים רבות אל לתוך ההיסטוריה. קמין עץ בדרך כלל עשוי ממתכת או אבן. את הקמין עץ מחממים בעזרת עצים יבשים כאשר ברוב המקרים סוג העץ יהיה זית, אקליפטוס, הדרים, פקאן, אורן, ברוש או מעורב. ישנם גם כאלו המשתמשים בקמין עץ בשביל בישול. החסרון בקמין עץ הוא תחזוקה רבה אך עלות תפעולו היא הזולה ביותר לשאר סוגי הקמינים.

קמין גז

קמין גז החל לתפוס תאוצה בשנים האחרונות בעיקר מפני הקלות בתפעול ובבטיחות הגבוהה שהוא מספק. בקמין גז אפשר לווסת את הטמפרטורה כפי שתרצו וניתן לעשות זאת גם בצורה אוטומטית. יתרון זה משפיע על דתיים, חרדים ושומרי שבת רבים אשר בוחרים בקמין גז לחימום הבית ויכולים לחמם את הבית בשבת ללא חילולה.

החברות המובילות לקמינים מייצרות כיום קמיני גז מעוצבים ומרהיבים ודבר זה מוסיף המון בעיצוב הפנים של הבית. ישנם למשל קמיני גז built in אשר מובנים בתוך קיר גבס ובצורה זו גם חוסכים במקום וגם יצורים תחושה עיצובית מרהיבה של צורת חלון אש בתוך הקיר. החסרון בקמין גז לעומת זאת הוא העלות היקרה שלו לתפעול וכן גם מחירו הממוצע אינו זול בכלל.

קמין נפט או סולר

שיטת החימום בעזרת קמין נפט נחשבת לזולה ביותר ביחס לשאר הקמינים ולאמינה ביותר. גם קמין זה נמכר במגוון עיצובים מרהיבים היכולים להתאים את עצמם כמעט לכל סוג עיצוב פנים שתבחרו.

כמה עולה קמין לבית?

לאחר שהבנו מהם הסוגים העיקריים של הקמינים, ננסה לדעת מהם מחירי קמין לבית. ובכן, בכל הקשור למחירים ישנם הבדלים גדולים מאוד ומשמעותיים בין סוגי הקמינים. קמין הגז למשל נחשב ליקר ביותר ומחיר קמין גז ממוצע נע בין 10,000 ש"ח ל-15,000 ש"ח ועלות התקנת קמין גז נעה בממוצע בין 3000 ש"ח ל-5000 ש"ח. קמין נפט כבר נמכר במחירים זולים יותר ואפשר למצוא קמיני נפט שעולים בין 5000 ל- 10,000 ש"ח. (עלות התקנת קמין נפט היא בסביבות 3000 ש"ח)

מחיר קמין עץ לעומת זאת הוא הזול ביותר מהקמינים ואפשר למצוא כיום קמיני עץ בזול פחות מ-1500 ש"ח (חשוב להבין שישנם קמיני עץ מעוצבים ויוקרתיים הנמכרים גם במחירים של מעל 20,000 ש"ח) ועלות התקנת קמין עץ נעה בסביבות 4500 ש"ח.

המלצה: כדאי לקחת בחשבון את מחיר ההתקנה של הקמין. אנשים רבים בוחרים להתקין קמין בסלון בעזרת גבס ומשחקים עיצוביים אחרים שמייקרים באופן משמעותי את מחיר ההתקנה.

איפה כדאי לקנות קמין?

ישנם היום בישראל חנויות רבות המוכרות קמינים אך מומלץ לקנות בחנות המתמחה בעיקר בקמינים ותנורים כך תוכלו למצוא מבחר גדול של סוגים ועיצובים וכו שירות של אנשי מקצוע שיוכלו לכוון אתכם לקניית הקמין הטוב ביותר בשבילכם. הנה רשימה של כמה חנויות וחברות לקמינים:

מוקד חום - חנות גדולה הממוקמת באיזור השרון (מושב בורגתה) ומציעה מבחר גדול של קמיני גז, נפט או עץ. בנוסף, מציעה החנות גם שירות של תיקונים של קמין, בדיקה שנתית, אספקת חומרים, בדיקת בטיחות, חלקי חילוף ועוד.

ארט סטון - חברה המתמחה בעבודות וייצור מאבן טבעית המציעה בין היתר קמין הנקרא Biofierplace שעובד על בסיס של דלק אורגני. היתרון הבסיסי בקמין זה הוא היכולת להתקינו ללא ארובה וכך למנוע את העשן היוצא ממנו. החנות ממוקמת ברחוב המנור בחולון.

נסטור מרטין (Nestor Martin) - חברה גדולה וותיקה המתמחה בקמינים מכל הסוגים. בחנות אשר נמצאת במושב מגשימים ניתן למצור מבחר גדול מאוד של קמיני גז, עץ או נפט איכותיים ומעוצבים ועוד צורות חימום דומות.

ב.ח אקלים בנגב - חברה ותיקה הנמצאת באיזור הדרום ויושבת בבאר שבע המוכרת קמינים מעץ, נפט וגז. באולם התצוגה של החנות אפשר למצוא קמינים של חברת אסקוט האיטלקית, ברבס, בלפיירס, גודין ועוד.

א. ברפמן - חברה גדולה המתמחה בקמינים ויחידות בישול ומציעה את כל סוגי הקמינים כמו קמיני עץ, גז וסולר של חברות מובילות כגון בלפיירס (Bell Fiers), פיפיל או בארבס ומציעה גם סוגים מיוחדים של קמינים מעוצבים, קמינים מובנים ועוד. החנות ממוקמת בתל אביב ברחוב הגדוד בעברי.

מאמרים קשורים:
איזה חימום הכי חסכוני?
משאבת חום
חימום מים בגז
חימום תת רצפתי
חימום גז

*תודה מיוחדת לדורון מחברת מוקד חום שדאג לעדכן אותנו בתיקונים טכניים הקשורים לתוכן בכתבה. 

0 תגובות: