איטום גג - המדריך השלם

קישורים ממומנים

החורף מתקרב אלינו בצעדי ענק ואפילו הגשם הראשון כבר הפציע. אם אתם גרים בבית או בדירה בקומה אחרונה, זה בדיוק הזמן לברר איך כדאי לאטום את הבית בצורה הטובה ביותר וכמה איטום גג עולה לנו? כל התשובות, כאן במדריך הבא.

לא כולם חווים את בעיית הרטיבות או דליפות. אם אתם גרים בבניין בקומות הראשונות אתם יכולים לדלג על הכתבה הזאת. אם תקרת הבית שלכם לעומת זאת, היא זאת שמפרידה בין השמיים לביניכם זאת הדקה ה-90 עבורכם לטפל באיטום הגג אחרת יהיה מאוחר מדי ויקר יותר.

איך אוטמים את הגג?

ישנם כמה שיטות מקובלות לאטום את הגג מפני מים. כמובן שהשיטות משתנות בהתאם לקבלן האיטום וההמלצות שהוא נותן לפי הבדיקה שהוא עורך ולפי סוג הגג.

איטום ע"י יריעות ביטומניות - יריעות ביטומניות הם יריעות אשר מכילות חומר הנקרא ביטומן שנחשב לחומר איטום מצוין שמצליח לאטום בצורה מוחלטת חדירת מים. את היריעות האלו מדביקים לגג ולאחר מכן מחממים את היריעות בעזרת גז בכדי להחדיר את החומר בצורה האטימה ביותר. על מנת שהיריעות יאטמו בצורה הטובה ביותר יש צורך שהגג יהיה נקי לגמרי וללא סדקים, אחרת האיטום לא יהיה מושלם.

זיפות - איטום גג ע"י זפת חמה היא השיטה הישנה והקלאסית שהייתה נפוצה עד לפני הגעתם של היריעות הביטומניות ושאר החומרים הביטומנים. בשיטה זו מורחים זפת חמה על הגג ועליהם מניחים יריעות שמכסות את הגג ולאחר הזיפות יש צורך בהלבנה של הגג בעזרת סיד שמשולב עם דבק אקרילי. ישנם כמה סוגים של זיפות גג - שכבה אחת של יריעות עם הלבנה, זיפות בשתי שכבות שביניהם יריעות מפיברדלס ולאחר מכן מבצעים הלבנה או זיפות בשתי שכבות כאשר במקום יריעות הפיברדלס מניחים רשת אינטרגלס.

ישנם שיטה נוספת לאיטום גגות המשתמשת בבידוד הפוך, אך שיטה זו מורכבת ויקרה ולא כל כך נפוצה.

אז איך כדאי לאטום את הגג?

כפי שציינו קודם אין שיטה שהיא הטובה ביותר לאיטום גג. ישנם המון סוגים של גגות שמצריך חומרים שונים וכמו כן, ישנה חשיבות במצב הגג כדי לקבוע את החומר המתאים ביותר. למרות זאת, אפשר לומר כי השיטה המקובלת ביותר והנפוצה ביותר שפותרת את בעיית הנזילות מהגג ב-90 אחוז מהמקרים היא שימוש ביריעות ביטומניות.

מחיר איטום גגות

אתם בוודאי רוצים לדעת כמה עולה איטום לגג אך חשוב שתבינו שזהו אחד מהתחומים בהם מאוד קשה לתת מחיר כללי (בדיוק כמו שאי אפשר לתת מחיר לכמה עולה לתקן אוטו?) אך ננסה בכל זאת לתת לכם סוג של אינדיקציה לגבי מחירים של איטום גגות.
  • ככל שמצב הגג שלכם יותר טוב (שטוח, נקי מפסולת וללא אלמנטים שמפריעים כמו דודי שמש וכו') מחיר האיטום יהיה זול יותר.
  • במחירון של עבודות איטום גגות נהוג לתמחר לפי מ"ר.
  • אחריות היא חלק אינטגרלי באיטום גגות ואל תוותרו על זה. נהוג לת אחרות של לפחות 7 שנים בזיפות ועשר שנים אחריות על איטום עם יריעות.
  • ודאו שנעשית עבודת הכנה בגג לפני תהליך האיטום שכן ללא הכנה טובה האיטום לא יהיה מושלם.
המלצות על קבלני איטום גגות

אז כפי שאתם מבינים, את מלוא תשומת הדגש צריך להפנות לקבלן האיטום שאתם מזמינים. הדבר דומה מאוד לתיקון האוטו במוסך. איננו באמת יודעים אם מה שמוסכניק אומר הוא נכון, אנחנו פשוט צריכים לבחור באיש מקצוע טוב ולתת בו אמון. איך אנחנו יודעים לבחור בקבלן איטום טוב? את זה אנחנו עושים ע"י המלצות.

יש כמה שיטות להשיג המלצות על קבלני איטום. הראשונה היא לשאול אנשים שאנחנו מכירים שכבר נתקלו בבעיית מים מהגג ולבקש מהם את מס' הטלפון של קבלן האיטום במידה והם היו מרוצים מהשירות שהוא נתן ומהמחיר. אפשרות נוספת היא דרך אתרי אינטרנט שמציעים שירות של דירוג אנשי מקצוע כמו אתר "מדרג", "המקצוענים" וכד'.

חברות לאיטום גגות ומצורי איטום

כהתחלה, צירפנו לכם רשימה של כמה חברות שמטפלות באיטום גגות (הערה: איננו ממליצים עליהם ואין לנו כל קשר אישי לחברות הנ"ל):
  • פז קר - חברה למוצרי איטום ובידוד.
  • ביטום - חברה גדולה המייצרת חומרי איטום מכל הסוגים.
  • איטומן - חברת איטום ושיקום מבנים.
  • ס. דניאל - מומחה לאיטום, בידוד, שיקום מבנים וכד'

0 תגובות: